Home Gezonder leven 13 tips om gezonder te leven en gewicht te verliezen

13 tips om gezonder te leven en gewicht te verliezen

13 tips om gezonder te leven en gewicht te verliezen

In dit artikel geven we 13 tips om gezonder te leven en op een natuurlijke manier gewicht te verliezen. Een gezonder leven begint vaak bij jezelf, maar wat veel mensen niet weten is dat de kleinste aanpassingen in het dagelijks leven, een groot verschil kunnen maken voor je gezondheid.

Laten we dus direct beginnen…

TIP 1: Gebruik de trap in plaats van de lift. Dit zijn grote gemakken, maar ze maken ons erg lui. Ook kan het sneller zijn om de trap te nemen, dan wanneer je op een lift gaat staan wachten.

TIP 2: Als je besluit om de lengte van je training te verhogen, doe dit dan geleidelijk. Hetzelfde geldt voor de intensiteit van je training. Op deze manier voorkom je dat je maandenlang uit de running bent vanwege een blessure.

TIP 3: Blijf niet te lang op één plek staan wanneer dat niet nodig is. Probeer rond te lopen om in beweging te blijven.

TIP 4: Ga niet zitten als je kunt staan. Als je comfortabel kunt staan zul je meer calorieën verbranden dan wanneer je zit.

TIP 5: En ga vanzelfsprekend niet liggen als je kunt zitten. Hetzelfde idee als de twee hierboven.

TIP 6: De bank en de televisie kunnen erg slecht voor je zijn wanneer je bezig bent met afvallen Een goede manier om niet te achter de tv te kruipen is door de afstandsbeding te verstoppen. Leg hem niet in de buurt van de televisie, maar leg hem eens op een plek waarbij je echt moeite moet doen om hem te pakken.

Op deze manier zul je misschien sneller geneigd zijn om actieve dingen te gaan doen.

Besluit je toch om achter de tv te gaan zitten, probeer dan tijdens de reclameblokken rond te lopen of een aantal oefeningen te doen. Je moet overigens toch wachten en die tijd kun je beter besteden om aan je gezondheid te werken.

TIP 7: Als je een baan hebt waarbij je de hele tijd zit, dan is het belangrijk om ieder half uur even op te staan en jezelf helemaal uit te rekken of een klein stukje te gaan lopen. Zitten is over het algemeen een erg slechte houding en niet erg goed voor je algemene gezondheid.

TIP 8: Loop rond wanneer je een lang gesprek aan de telefoon hebt. Dit zorgt voor extra dagelijkse beweging en dus goed voor je gezondheid.

TIP 9: Kies een routine training die past bij je levensstijl. Iedereen heeft een andere levensstijl en/of beroep. Er zijn eigenlijk geen vaste tijden waarop je moet gaan trainen.

Als jij het prettiger vindt om te gaan trainen voordat je naar bed gaat, dan moet je dat gewoon doen als dit zorgt voor meer ontspanning en een goede nachtrust.

Heb je ’s ochtends moeite om echt wakker te worden? Dan kan het helpen om direct in de ochtend te beginnen met sporten. Als dit voor jou helpt om sneller wakker te worden en zodoende de dag fris te beginnen, waarom niet?

TIP 10: Stoppen met roken. Roken draagt niet echt bij aan een gezonder leven en zorgt over het algemeen voor een wat grillig eetgedrag. Tevens verhoogt roken de kans op cafeïne afhankelijkheid. Ben je een roker, dan herken ongetwijfeld het gevoel van een sigaretje in combinatie met een lekker bakkie koffie. Erg lekker natuurlijk, maar ook erg ongezond. Wil je gezonder leven, stop dan vandaag nog met roken.

TIP 11: Als je niet kunt rennen vanwege fysieke problemen, probeer dan stevig door te lopen of een andere manier te vinden waarbij je toch aan je dagelijkse beweging komt.

TIP 12: Zet je favoriete muziek op en dans. Misschien niet altijd mogelijk, maar we willen nogmaals benadrukken dat in beweging zijn het belangrijkste is voor een gezondere levensstijl.

TIP 13: Ga je dagelijks met de bus naar je werk? Besluit dan eens om 1 halte eerder uit te stappen en het laatste stuk te gaan lopen. Dit is een goede manier om aan je dagelijkse beweging te komen en het zal je over de gehele dag een voldaan gevoel geven.

DELEN
Caitlin
Mijn naam is Caitlin (35), en ik vindt het geweldig om je op de hoogte te houden van de laatste nieuwtjes op het gebied van diëten, voeding en gezondheid. Regelmatig schrijf ik artikelen en columns voor gezondheidsnieuwtjes.nl

LAAT EEN REACTIE ACHTER